(آخرین اخبار واطلاعات راجع به تندر 90 در مطالب زیر بخوانید)

لوگان خودرویی موفق در صادرات

لوگان خودرو تولیدی فرانسه است و از بزرگترین سایت های تولیدی آن میتوان به رمانی اشاره کرد که میشه گفت محبوبیت و ارزش این خودرو برای آنها به اندازه سمند ایرانی هاست حتی ناوگان تاکسیرانی رومانی ها تحت پوشش این داچیا است (داچیا یا داسیا نام رومانیایی تندر90 است) این خودرو که در کلاس خودروهای خانوادگی کوچک قرار دارد وعلاوه براین که فرانسوی است در کشورهایی نظیر رومانی،کلمبیا،برزیل،روسیه،مراکش،ایران،هند با نام های داسیا،رنولوگان،نیسان آپریو و درآخرهم تندرنود به فروش میرسد

این خودرو که برای اقشار کم درآمد اروپا در نظر گرفته بود پایش به آسیا هم باز شد این خودرو دراوایل ورود به ایران با هفت مدل مختلف  تولید می شد که رفته رفته به دلیل ایراد گرفتن پلیس ایران در مورد تجهیزات ایمنی نظیر ای بی اس و کم بود تجهیزات ایمنی و استقبال کم مردم وفول پسندی مردم ایران موجب شد برخی از مدل هایی مثل ای صفر از چرخه تولید باز ماندند.

مشخصات فنی تندر ۹۰ یا همان لوگان ال ۹۰

 

مشخصات فني تندر 90 (مدل >>>>>>>>>

STD SDT A/C DLX DLX CP DLXCSP SLX SLX LP

موتور

نوع موتور

K4M

حجم موتور

1598 cc

تعداد سيلندر

4

نسبت تراكم

10:01

حداكثر توان موتور

105hb at 5750 rpm

حداكثر گشتاور

148nm at 3750 rpm

سيستم انژكتوري

چند نقطه اي ترتيبي

نوع سوخت

بنزين

تعداد سوپاپ

16

استاندارد حد آلايندگي

EURO II

سيستم سوخت

انژكتوري

كارايي

حداكثر سرعت

183kps

شتاب صفر تا 100

10.2 ثانيه

مصرف سوخت (ليتر) در 100 كيلومتر

ميانگين مصرف خارج شهر

7.1

ميانگين مصرف داخل شهر

9.7

سيستم انتقال قدرت گيربكس (جعبه دنده)

پنج سرعته دستي

كلاچ

تك ديسكي مكانيكي

ديفرانسيل

جلو

سيستم تعليق

سيستم تعليق جلو

مك فرسون با ميله چرخشي

سيستم تعليق عقب

               با ميله پيچشي

ظرفيت ها

باك بنزين

50 ليتر

حجم فضاي صندوق عقب

510 ليتر

روغن موتور (با فيلتر)

4500cc

روغن گيربكس و ديفرانسيل

2980cc

ظرفيت آب سيستم خنك كننده خودرو

4800-4500 cc

روغن هيدروليك فرمان

1000-800 cc

فرمان

نوع فرمان

دسته اي شانه اي هيدروليكي

نوع دنده

دستي

تعداد دور چرخش قفل به قفل فرمان

4.5 3.2

ترمزها

نوع ترمز

* * * * * * *

سيستم ترمز

 

نوع ترمز جلو

ديسكي

نوع ترمز عقب

كاسه اي

نوع ترمز ضد قفل

ندارد Bosch 8.0 ABS

تجهيزات الكترونيكي

نوع و توان باتري

70ah

وزن

وزن تقريبي خودرو بدون سرنشين با مخزن سوخت پر و بدون تجهيزات اضافي

1100kg

حداكثر وزن قابل تحمل براي خودرو

425kg

حداكثر وزن مجاز با سرنشين

2300kg

حداكثر بار بر محور عقب

395kg

حداكثر بار بر محور جلو

585kg

تجهيزات

كاتاليست اگزوز

* * * * * * *

سنسور اكسيژن

* * * * * * *

اکنون فقط دو تیپ عرضه میشوند که نسبت به سایر مدلهای قبلی دارای تجهیزات ایمنی - رفاهی مناسبی برخوردارند هر دو مدل دارای مشخصات تقریباً یکسانی به غیر از چند مورد هستند.

تجهیزات یکسان بین دو تیپ (دو تیپی که هم اکنون درحال تولیدند)

ترمزجلو دیسکی – ترمز عقب کاسه ای – حداکثر سرعت اعلام شده 180 کیلومتر برساعت – شتاب صفر تا 100 کیلومتر2/10 ثانیه – و دارای ترمز ای بی اس – فرمان هیدرولیک – کیسه هوای راننده – قابلیت تنظیم ارتفاع کمربمد ایمنی – پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع – سیستم ضد سرقت ایموبلایزر- قفل مرکزی – آینه های مکانیکی – شیشه جلو برقی – چراغ مه شکن عقب – قابلیت تنظیم نور چراغ از داخل خودرو- چراغ ترمز سوم پشت شیشه – سیستم تهویه مطبوع دستی .

تفاوت ها میان دو تیپ

تجهیزات مخصوص ای 2 فول

دارای کیسه هوای سرنشین – پشت سری عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع – کنترل از راه دور قفل مرکزی – آینه های جانبی برقی دارای گرم کن – شیشه برقی عقب – چراغ مه شکن جلو(پرژکتور روی سپر)- نمایشگر اطلاعات سفر- قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده – پخش سی دی – وبا قابلیت گنجایش 510 لیتر در صندوق عقب.

ای یک سی پی +ای بی اس

تجهیزات ای دو(که به عنوان تجهیزات مخصوص ای دو نوشته ام) را نداشته وظرفیت حجم صندوق عقب 250 لیتر است من فکر میکنم به خاطر تاشو نبودن صندلیهای عقب ای یک اینقدر تفاوت ذکر شده است.

همه موارد قابل درک هستند غیر از یک مورد خاص

فکر کنم منظور کارخانه از 510 لیتر حجم برای تیپ ای 2 با خوابانیدن صندلی عقب میسر باشه که این عمل در ای 1 امکان پذیر نیست و گرنه از آنجایی که بدنه ها یکیست گنجایش حجم هم در صندوق در تمامی مدلها همان 250 لیتر است.

آخرین قیمت اعلام شده تا تاریخ نوزدهم دیماه 1389

ای دو ال پی 15 میلیون و 100 هزار تا 400 هزار-ای یک سی پی ای بی اس 12 میلیون و 500 تا 13 میلیون

تندر پارس خودرو با تندر ایران خودرو هیـچ تفاوتی ندارد!

با اینکه قیمت تندر پارس خودرو در حد چند صد هزار تومان بالاتر از تندر ایرانخودرو به فروش میرسد اما طبق گزارشی که هفته نامه دنیای خودرو با مصاحبه با آقای محسن پنجیده یکی از کارشناسان تندر 90 در پارس خودرو انجام داده به طور رسمی اعلام کرد که تندری که ایرانخودرو میسازد موتورش از اسپانیا به صورت سی کی دی وارد شده و بقیه کار منتاژ برعهده ایرانخودرو بوده و موتورتندر پارس خودرو را مگاموتورز تامین میکند لازم به ذکر است کارشناسان شرکت رنو به تمامی مراحل تولیدموتور و بدنه وتمامی قطعات  نظارت دقیق داشته و از تولید خودرو بی کیفیت با برند رنو جلوگیری می کنند میتوان گفت میان تندری که پارس خودرو تولید می کند با تندری که ایرانخودرو میسازد تفاوتی وجود ندارد.

تندری که با سقف بلند و غیر استانداردش هی چپ میشد!

اوایل ورود سقف بلندی داشت زیاد تصادفات چپّی داشت (زیاد چپ میشد و کفش آفتاب میدید) به خاطر این اشکال در ایران به دست طراحان و تولید کنندگان داخلی برطرف شد و در رسانه ها هم یه خبر کوچولو راجع به این موضوع دادند که ارتفاع سقف چند سانتی کمتر شد!

رازهای فاش شده تندر

(تندر 5 میلیونی)

 به گقته رضا دانش فهیم تنظیم کننده قراردادتندر90 با مصاحبه یکی از نشریات ضمن انتقاد از قیمت ای خودرو اعلام کرد: (( ما در ابتدا با رنو روی قیمت 3750 یورو برای تندر فول سی کی دی به توافق رسیدیم که با توجه به قیمت 950 هزارتومانی یورو آن زمان قیمت تمام شده این تندر نود چیزی حدود 5/3 میلیون تومان بود حال آنکه در همه جای دنبا موتور ال نود نود اسب بخار داشت و 8 سوپاپه است اما ما 110 اسبی با 16 سوپاپ سفارش داده بودیم اگر ارزش توافقی بین ایران و رنو همان 3750 یورو در نظر بگیریم امروزه با احتساب نرخ 1415 تومان برای هر یورو میتوان قیمت تمام شده هر دستگاه تندر را حدود 5 میلیون دانست که البته هزینه منتاژ ، رنگ و... را نیز بایدبه آن اضافه کرد از سویی دیگر باید اشاره کرد که بخشی از قطعات داخلی سازی شده و از سبد واردات نیز خذف شده که در مواردی قیمت تمام شده برخی از قطعات تندر کاهش یافته است.(منبع خبر :دنیای خودرو شماره 193 صفحه دوم)

اگه یه نگاهی به صندلی های کم عرض و داشبردی که طبق قانون جهانی ارزان سازی طوسی رنگه و یا یه نگاه دیگه به سپر و آینه های پلاستیکی بیاندازید متوجه میشوید که یه بچه هم میفهمه که تندرخودرو 5 میلیونیه نه 15 میلیون و500 هزار تومان چه برسه مصرف کننده گرامی!

گفته میشود ممکن است تندر90 از مرز 16 میلیون بگذرد

حتی یه خبری شنیدم که شایدسایپا هم برای تولید تندر اعلام آمادگی کرده ولی فکر نکنم دو شرکت پارس و ایران خودرو سود تندرشان را با سایپا شریک شوند



Powered By
BLOGFA.COM